Go Back   Old Project Avalon Forum (ARCHIVE) > Project Avalon Forum > Global Ground Crew Networking > Europe > NORWAY

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-08-2008, 12:07 PM   #1
Metamike
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Norway
Posts: 65
Default Anybody from Norway around here?

I am located 45 km south of Oslo. Have 5000 sqm land and quite a few practical resources. Know a lot of stuff and can do a lot of practical work - including building.
Metamike is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2008, 08:27 PM   #2
TovK
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Anybody from Norway around here?

Yes, somebody here. Yohoo. 25 km north of Oslo. Trying to figure out where to live next few years.
  Reply With Quote
Old 09-09-2008, 05:51 AM   #3
Metamike
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Norway
Posts: 65
Default Re: Anybody from Norway around here?

That would put you some where around Nittedal. What are your reasons for wanting to move?
Metamike is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2008, 03:14 PM   #4
Rex Epsilon
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Norge
Posts: 3
Default Re: Anybody from Norway around here?

hei! ikke så langt fra ålesund
Rex Epsilon is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2008, 04:05 PM   #5
Red
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Norway
Posts: 14
Default Re: Anybody from Norway around here?

Hei. Veldig godt å se andre fra Norge her.
Jeg bor i Oslo og studerer for øyeblikket. Jeg kunne gjerne tenke meg å komme i kontakt med andre fra samme område, også fra hele landet for den saks skyld.

Hva tenker dere om den norske politikeren? Noen som vet hvem det kan være?

Mvh Red
Red is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2008, 05:13 PM   #6
Madmax
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Norway
Posts: 5
Default Re: Anybody from Norway around here?

Good to see some neighbours here=) I`m located about 50km south of Oslo..
Madmax is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2008, 11:08 PM   #7
berg1
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Anybody from Norway around here?

hei,

student in bergen here
  Reply With Quote
Old 09-10-2008, 05:22 PM   #8
Metamike
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Norway
Posts: 65
Default Re: Anybody from Norway around here?

Quote:
Originally Posted by Madmax View Post
Good to see some neighbours here=) I`m located about 50km south of Oslo..
Hvor er du i forhold til Aaros i Royken?
Metamike is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2008, 05:27 PM   #9
Metamike
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Norway
Posts: 65
Default Re: Anybody from Norway around here?

Quote:
Originally Posted by Red View Post
Hei. Veldig godt å se andre fra Norge her.
Jeg bor i Oslo og studerer for øyeblikket. Jeg kunne gjerne tenke meg å komme i kontakt med andre fra samme område, også fra hele landet for den saks skyld.

Hva tenker dere om den norske politikeren? Noen som vet hvem det kan være?

Mvh Red
OK - så vi er en del her likevel. Er dere klar over nettverkene som finnes i Norge?
http://ildsjelen.ning.com/
http://altnett.ning.com/

Begge disse har en tilknytning til en helhetstenkning eller åndelig forståelse av tilværelsen. Jeg regner med at nesten alle som ender opp hitt er mer eller mindre opplyste i så måte.

Hvem er jeg? Jeg er født og oppvokst i Detroit Michigan. Nå er jeg Norsk statsborger og har bodd i Norge hele mitt voksne liv. Du finner meg på de Norske forum steder under navnet Mike
Metamike is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2008, 05:28 PM   #10
Madmax
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Norway
Posts: 5
Default Re: Anybody from Norway around here?

motsatt side av fjorden. Vestby
Madmax is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 01:23 AM   #11
Equalitor
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: In a farmland, Trondheim, Norway.
Posts: 17
Default Re: Anybody from Norway around here?

Hei folkens! Nesten eneste fyr nord for Dovre her så langt [Den andre heter Liv, bor nært Ålesund. Se min profil] :[
Kommer fra et lite tettsted nær Trondheim. Her har jeg har satt sammen en liten gruppe folk som skal fungere som fiskere, jegere [kanskje også småskala bønder] og sankere som skal utnytte natueren under katastrofer, og ikke stjele fra andre forsvarsløse folk. Vi sikter på å unngå massene når noe slikt skjer og holde oss for oss selv til ting er over.

Jeg anbefaler alle å gjøre det samme, men ut i fra erfaring vet jeg at "normale" folk ser med stor vantro på det jeg planlegger. Delvis fordi vi faktisk kan gå så langt som og har midler til å bygge en liten privat bunker under bakkenivå i skogen. Alt for ikke å bli oppdaget om det skulle bli krig f.eks
Jeg holder på å skrive et planleggings-dokument for hva en bør forberede seg på, hva en trenger, kommunikasjon osv. Kan godt legge det ut her en gang eller på en Norsk/Skandinavisk del av forumet, men det har ikke lykkes meg å opprette et slikt underforum enda, når jeg har bedt om det. Vennligst gjør det dere og.
Jeg har skrevet masse i en tråd her om hvorfor en trenger [lovlige] skytevåpen, mot andre som ikke vil ha det i frykt for å bli forfulgt om de eier et..
Nokså interessant dilemma, som jeg prøvde å løse litt enkelt

Project Camelot og Avalon forteller oss hvorfor, når og hvordan mulige katastrofer skjer, men ikke hva vi skal gjøre for å overleve best og lengst mulig dessverre.
Det finnes mange gode bøker om praktisk overlevelse så klart, men ingen er så gode på nett og gratis som www.survivalistboards.com

Opprinnelig tenkte jeg å skrive alt jeg gjør her på engelsk, men det tar jo lenger tid, og det leser sjeldent andre folk enn nordmenn om slike norske ting...

Artig å se at siden kan bli så aktiv ihvertfall!
-Eq

Edit: Så ikke at vi hadde blitt innlemmet i et eget sub-forum! Hurra *hoppe og danse*

Last edited by Equalitor; 09-11-2008 at 01:52 AM.
Equalitor is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 01:41 AM   #12
Equalitor
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: In a farmland, Trondheim, Norway.
Posts: 17
Default Re: Anybody from Norway around here?

Dessuten ble det snakket om nettverk her. Jeg har venner som har militære venner, og de igjen planlegger litt på samme basis som meg, bare mye større. De har et slags privat heimevern over hele landet, planlagt privat av ledere innen militæret, klar til å steppe inn for å forsvare andre og seg selv hvis noe galt skjer. Vanligvis er det veldig mange bønder med, fordi de eier og kjenner sine store land/skogområder, er glade i jakt og andre nyttige kunnskaper.
Det siste jeg hørte om denne undergrunns-organisasjonen var at de har kjøpt inn fire tanks [!], som jeg tror var litt gamle men likevel... Og har alt mulig av våpen til disposisjon ellers, som mine kontakter kan få tak i.
Men de er gode karer forsikrer jeg dere, og jeg holder meg til loven når det gjelder alt innen våpen fordi man får tak i det man trenger til en billig penge uansett.

Peace with you all
Equalitor is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 01:55 AM   #13
Liv
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Norway
Posts: 41
Default Re: Anybody from Norway around here?

Hei Mike! Er det du som har skrevet den flotte 2012-artikkelserien som kommer i Zodiac, del 1 nå i september? Jeg er skribenten som ba deg pent om å skrive den. Jeg er ikke på andre nettsamfunn utenom astro-triben på tribe.net, og der har jeg ikke vært aktiv på flere mnd. Jeg forsøker å bruke kapasiteten min på å samle stoff, stort sett engelske kilder, og videreformidle det jeg finner viktigst på norsk så langt jeg makter.
Uansett hyggelig å se en slik norsk kapsitet her også, for det er nemlig denne karen, folkens!
Alle gode ønsker,
Liv
Liv is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 01:59 AM   #14
Liv
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Norway
Posts: 41
Default Re: Anybody from Norway around here?

Foruroligende, synes jeg. Jeg synes vi heller skal satse på Micael St. Clairs ide om "Radiant Zones". Anbefaler sterkt hans bøker.
Kjærlighet og Lys,
Liv
Liv is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 02:01 AM   #15
Liv
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Norway
Posts: 41
Default Re: Anybody from Norway around here?

Hei Rex Epsilon! Jeg bor på Hareid, 20 min med båt fra Ålesund.
Kjærlighte og Lys,
Liv
Liv is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 02:10 AM   #16
Equalitor
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: In a farmland, Trondheim, Norway.
Posts: 17
Default Re: Anybody from Norway around here?

Quote:
Originally Posted by Liv View Post
Foruroligende, synes jeg. Jeg synes vi heller skal satse på Micael St. Clairs ide om "Radiant Zones". Anbefaler sterkt hans bøker.
Kjærlighet og Lys,
Liv
En ting er å satse, en annen er å være på den sikre siden. Jeg klarer bare ikke å legge ifra meg denne tanken, men samtidig prøve å bringe fram et budskap om at folk bør unngå all konflikt og leve fredfyllt.
Dessuten får man med seg enormt mye av fin og sunn norsk natur

Skal sjekke ut mer fra St. Clair. Takk for info :]
Equalitor is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 02:12 AM   #17
Liv
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Norway
Posts: 41
Default Re: Anybody from Norway around here?

Hei Red! Om noen vet hvem den norske politikeren er, håper jeg at vedkommende holder det for seg selv. I hvert fall ville jeg nødig bidra til at han skulle komme ut for et "ulykkestilfelle" eller "begå selvmord". For all del, la oss bruke vettet vårt til å holde stille om ting som kan koste andre livet.
Kjærlighet & Lys,
Liv
Liv is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 05:56 AM   #18
Sunnely
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 31
Smile Near - Im from Sweden

Hej jag bor i Sverige, Stockholm. Ville säga hej! Finns inget SVERIGE-forum än, jag får väl skapa ett.

Trevligt att se er!
Jag finns också på www.tribe.net , samma namn där, men den sajten ligger nere nu.
Däremot har jag en svensk blogg www.sunnely.wordpress.com

Läst om earthships - ska finnas projekt i Norge.
Sök på EARTHSHIPS +NORWAY, titta på den här videon också, Earthships 101 part I

Annan bra sajt är www.off-grid.net

* *

*
Sunnely is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 06:23 AM   #19
Urgim
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Anybody from Norway around here?

Quote:
Originally Posted by Liv View Post
Hei Red! Om noen vet hvem den norske politikeren er, håper jeg at vedkommende holder det for seg selv. I hvert fall ville jeg nødig bidra til at han skulle komme ut for et "ulykkestilfelle" eller "begå selvmord". For all del, la oss bruke vettet vårt til å holde stille om ting som kan koste andre livet.
Kjærlighet & Lys,
Liv
I følge intervjuvet med Leo Zagami, er det en SV politiker. Men like greit at ingen vet.
Det er en merkelig tid vi lever i. Tror det er lurt å være forberedt. I 1.Elvis 3.15 står det: "The world is a stage" ser slik ut.. hvem har hovedrollen??
  Reply With Quote
Old 09-11-2008, 07:03 PM   #20
alice goes nuts....
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 123
Default Re: Anybody from Norway around here?

heihei, så det er et lite norske-forum her inne, jepps jeg er også norsk og er vel en av de få her som ikke helt vet hva jeg skal tro på, men jeg vet at det er på høy tid med en liten opprensing i verden på mange plan og jeg føler bestemt at utfallet blir possitivt og betviler på det sterkeste at det er noen som ser eller vet rekkeviddene av de tingene som muligens vil skje.

Ha en fin dag, jeg holder til 8 mil sør for oslo
alice goes nuts.... is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2008, 06:30 AM   #21
Metamike
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Norway
Posts: 65
Default Re: Anybody from Norway around here?

Quote:
Originally Posted by Liv View Post
Hei Mike! Er det du som har skrevet den flotte 2012-artikkelserien som kommer i Zodiac, del 1 nå i september?
Liv
Ja da det er nok meg- det minner meg om at jeg må lage annonser til bladet.
Metamike is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2008, 06:41 AM   #22
Metamike
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Norway
Posts: 65
Default Re: Anybody from Norway around here?

Quote:
Originally Posted by Equalitor View Post

Jeg anbefaler alle å gjøre det samme, men ut i fra erfaring vet jeg at "normale" folk ser med stor vantro på det jeg planlegger. Delvis fordi vi faktisk kan gå så langt som og har midler til å bygge en liten privat bunker under bakkenivå i skogen. Alt for ikke å bli oppdaget om det skulle bli krig f.eks

Jeg har skrevet masse i en tråd her om hvorfor en trenger [lovlige] skytevåpen, mot andre som ikke vil ha det i frykt for å bli forfulgt om de eier et..
Nokså interessant dilemma, som jeg prøvde å løse litt enkelt

Project Camelot og Avalon forteller oss hvorfor, når og hvordan mulige katastrofer skjer, men ikke hva vi skal gjøre for å overleve best og lengst mulig dessverre.
Det finnes mange gode bøker om praktisk overlevelse så klart, men ingen er så gode på nett og gratis som www.survivalistboards.com
Jeg følger med deg i forhold til forberedelser. Lovelig skytevåpen er jeg også enig med deg i - i hvertfall til mat. Lyd dempere også. Lær å lade selv slik at du kan lage stillegående skudd som likevel har stor gjennomtrengningsevne. Til tross for at jeg er nokså bra utrustet med overlevelsesutstyr tror jeg at fremtiden ikke handler om å overleve slik mange forstår. Nå har jeg forsket på dette temaet i lang tid og er veldig overbevist om at den store overraskelsen for de fleste blir at jorden selv kommer til å endre på seg slik at den støtter en høyere vibrasjon av livsform. Det kan virke sprøtt for enkelte men hele overgangen har faktisk en fokus på vår egen bevissthet - at den forhøyer seg og at vi forståer vår opphav som ånd og forbindelsen til alle andre.

Om du dreper noen som vil ha din mat - i fremtiden, så skaper du karma som binder deg til en uendelig lang serie med liv i tredje densitet.

Bruk heller tiden til å oppdage din åndelig identitet så drar du mye mer nytte ut av overgangen.
Metamike is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2008, 03:46 PM   #23
alice goes nuts....
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 123
Default Re: Anybody from Norway around here?

Quote:
Originally Posted by Metamike View Post
Jeg følger med deg i forhold til forberedelser. Lovelig skytevåpen er jeg også enig med deg i - i hvertfall til mat. Lyd dempere også. Lær å lade selv slik at du kan lage stillegående skudd som likevel har stor gjennomtrengningsevne. Til tross for at jeg er nokså bra utrustet med overlevelsesutstyr tror jeg at fremtiden ikke handler om å overleve slik mange forstår. Nå har jeg forsket på dette temaet i lang tid og er veldig overbevist om at den store overraskelsen for de fleste blir at jorden selv kommer til å endre på seg slik at den støtter en høyere vibrasjon av livsform. Det kan virke sprøtt for enkelte men hele overgangen har faktisk en fokus på vår egen bevissthet - at den forhøyer seg og at vi forståer vår opphav som ånd og forbindelsen til alle andre.

Om du dreper noen som vil ha din mat - i fremtiden, så skaper du karma som binder deg til en uendelig lang serie med liv i tredje densitet.

Bruk heller tiden til å oppdage din åndelig identitet så drar du mye mer nytte ut av overgangen.
Ja veldig enig, og jeg synes det er foruroligende at såpass mange forventer seg et voldelig utfall, dersom noe i det hele tatt skjer, noe jeg ikke er så helt sikker på, så er det jo litt voldsomt det noen driver å organiserer. Eneste man risikerer er å få politiet på døra med overdimensjonerte tiltalepungter.
alice goes nuts.... is offline   Reply With Quote
Old 09-13-2008, 02:37 AM   #24
Liv
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Norway
Posts: 41
Default Re: Anybody from Norway around here?

Enig med de to foregående! Likevel er det sannsynlig at vi vil få en overgang som kan være utfordrende. Det viktigste tror jeg er å overvinne frykt. Jeg ser frykt som vår største og kanskje eneste fiende, individuelt og kollektivt. Å unngå det vi frykter, vil bare få opplevelsen til å øke i intensitet. Dernest må vi bevare fred i sinnet. Det gjør vi best ved å holde oss sentrert og forbundet til både vår spirituelle kilde og jorden.
Jeg har skrevet en litt om disse temaene i neste nr av Zodiac, som er i salg om ca. 10 dager.
Lys, Kjærlighet, Skjønnhet & Glede,
Liv
Liv is offline   Reply With Quote
Old 09-14-2008, 10:03 AM   #25
alice goes nuts....
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 123
Default Re: Anybody from Norway around here?

Hva tenker dere forresten om dette med dna prøver av alle norske unger født i 2007, årsaken skulle jo være en landsomfattende undersøkelse med tanke på diabetes 1 og genetikk.....skal de lagre menneske dna på svalbard også???...tanken slo meg...dersom alt dette er sant....vil man jo trenge mennske-dna for framtida...ikke bare div frø og såkorn.

Og dette fikk jo utrolig lite oppmerksomhet i mediene....med tanke på alt det etiske rundt dette....tenker da spesielt på island som praktisk talt har solgt dna`et sitt til legemiddelindustrien. Her flere oppegående venninner som lot barna sine være med på dette, og lurer vel litt på hva de tenker med!

hva tror dere??
alice goes nuts.... is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 10:55 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Project Avalon