View Single Post
Old 09-07-2008, 04:56 PM   #7
Swamisalami
Banned
 
Swamisalami's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 158
Default Re: Dutch folks (BE / NL) / connect here

Mooi.

De Swami is een "einzelgänger" en heeft o.a. een technische achtergrond, SWTK. De Swami wordt in zijn woonplaats als "kluizenaar" bekeken en voor gek verklaart, denk ik.......

De laatste paar jaar heb ik dagelijks vele uren, dagtaak, gespendeerd in het opzuigen van info betreffende het op deze site gepresenteerde. Ik was altijd al geïntereseerd in deze materie, Wanderer???, maar de laatste jaren heb ik er een dagtaak van gemaakt.

Vorige week ben ik, na 3 jaar info verzamelen, weer aan het werk gegaan. Het wordt tijd de geest weer enigzins te verzetten anders word ik er gek van.

Momenteel verdiep ik me in de theoretische electronica, o.a. axiale flux generatoren en Pmg's (permanent magneet generatoren) en toebehoren. Plaatje zit het hoofd, uitvoering dient te volgen.

Verder ben ik ook geïntereseerd in PPO (puur plantaardige olie) en hoe je oude diesels om kunt bouwen om ze op PPO te laten draaien. Oliepersjes worden vrij goedkoop op het net aangeboden.

Ook verzamel/bouw ik het nodige om in tijden van nood de kop boven water te houden, basic needs. Vuur maken, natuurlijk antibiotica (zilverwater), waterdistillatie (in kleine hoeveelheden), visbenodigheden, etc. etc. Ligt allemaal al klaar. Wordt een aardige hoop dus moet ik zo langzamerhand maar eens een beetje gaan organiseren.

Tevens ben ik geïntereseerd in (eetbare) planten en dieren, gediplomeerd natuurgids.

Ik heb nog nooit op forums mee gedaan dus snap ook nog weinig van de opbouw. Er komt ineens wel een hoop info los via deze forums en het wordt een dagtaak dat allemaal bij te houden. Ik vermoed dat ik het meeste wel zo'n beetje in den geest heb zitten dus ik zal het niet allemaal bijhouden. Misschien kunnen we iets verzinnen, met "The Dutch-speakers", om daar structuur in aan te brengen.

Avé,

De Swami
Swamisalami is offline   Reply With Quote