View Single Post
Old 09-25-2008, 02:45 PM   #13
Guardian
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: The whole world is my turf...I dont live anywhere.
Posts: 4
Default Re: A Suggestion for Ground Crew Activity in Norway

Quote:
Originally Posted by Guardian View Post
Hei alle sammen

Mange gode forslag, men jeg tror det aller viktigste, må være og avtale møtepunkter. Ting kan skje ganske fort framover, og det er ikke helt sikkert at man rekker alle forberedelser. Ikke at jeg ser så mørkt på det, men med tanke på at "ground crewet" i Norge kan være ganske spredt, så vil jeg våge meg frampå med påstanden om at møte punkter er 1'ste prioritet. Sammen står vi sterkere på alle plan og jo fortere vi kan samles når 'det skjer', jo bedre er det for alle oss, og vi vil være bedre rustet enn om man står alene i kaoset, selv om man kan traktere ett våpen eller har ett par kg. m/potetmos

Det var nå bare ett forslag, så litt om meg, jeg er midt i 30 årene, kan fly både vanlige fly og helikopter....hvis noen har ett Har også litt bakgrunn fra mekaniske fag og arkitektur. Gammel speider er jeg også, selv om jeg neppe ville karaktisert meg som en frilufts mann. Har addresse i Oslo, men har vært på reisefor de siste 4-5 årene. Er 'ute på tur' akkurat nå, men tror jeg er tilbake i Oslo i løpet av 2-3 uker, kanskje tidligere.

Hadde jo vært morro og fått til ett uhøytidelig møte/treff blandt oss. Det er jo forsåvidt også ett bra 'tiltak' som alle rundt omkring kunne stelle istand (lokal-lag) med tanke på spredningen av 'folket'


*Guardian*
English translation of the above:

Many good suggestions, but I feel that the most important preperation, would be to organize locations where we can gather when 'it' hit's the fan.
Things are moving exponentially faster and faster, and I am not sure that everyone manages to prepare everything.
I am not having a grim outlook on the situation, but considering that the 'ground crew' in Norway are scattered across our contry in mind, I do belive that gathering areas would be 1'st priority. Together we stand stronger in all departments, even if one can handle firearms or have some cans of food.

Thats my suggestion anyway, now, a little somethin' somethin' about me.
I am in my mid 30's, I am educated in aviation (both fixed wing and helicopters).
I also have some background in mechanical engenering and architecture. I am also a 'old' boy scout, but I wouldnt characterize myself as a "man of the wilderness"
I have a adress in Oslo, but have been on the road for the past 4-5 years. And I am currently abroad at the moment, but I expect to be back in 2-3 weeks, maybe sooner.

It would be awsome to have a unformal meeting amongst ourselves in real life. That is a good suggestion that everyone could participate, on a more 'local level' considering the distances between all of us.

*Guardian*
Guardian is offline   Reply With Quote