View Single Post
Old 10-27-2008, 03:37 AM   #14
Liv
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Norway
Posts: 41
Default Re: Calling for a ground crew in Norway - one with spiritual orientation

Jeg heller mot å være enig med mrreg. De største farene i Norge - slik jeg ser det nå - er av geologisk karakter. Noen av dem er åpenbare og blir tatt alvorlig av myndighetene i form av overvåking og varslingsplaner. Andre kan være umulige å forutse med dagens kunnskap.
Når det gjelder økonomisk kollaps, krigsfare og unntakslover, tror jeg ikke vi bli hardest rammet - i hvert fall ikke i første omgang. Mangel på mat og andre nødvendighetsartikler kan kome før. Vi er alt annet enn selvforsynte med slikt. Ikke har vi de beste forutsetningene for å bli det heller før klimaendringene får mer fart på seg.
Allerede neste år kan solstormene komme til å kort****te all elektronikk. Det vil få enorme konsekvenser. Husk at bare virkelig gamle motorer - før 60-tallet, om jeg husker riktig - fungerer uten elektronikk. Biler, båter, tog og fly vil stå stille, med få unntak. Tråsykler, sparker, ski og kjelker om det er føre til slikt, vil være de eneste transport- og forflytningsmuligheter utenom apostlenes hester, da.
Personlig tar jeg det foreløpig med ro og satser på å gjøre det jeg kan for å vekke flest mulig mens jeg er her. I det store perspektivet spiller det større rolle hva vi gjør mens vi er her enn hvor lenge vi blir her. Og husk, vi er evige vesener på besøk i dette rommet på denne tiden.
Liv is offline   Reply With Quote