Go Back   Old Project Avalon Forum (ARCHIVE) > Project Avalon Forum > Global Ground Crew Networking > Europe > SWEDEN

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-07-2008, 08:10 AM   #1
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Aktuellt kring USA

Skapar en tråd för nyhetsbevakning kring USA. Just för att det är här som överherrarna lägger sitt största fokus just nu. En bra grej är att vi kan nämna rykten här för att sen styrka dessa med mainstream nyheter om vad övermakten basunerar ut till allmänheten.

Första inlägget är kring ryktena om undantagstillstånd. Alex Jones har tjatat om detta i flera år. Jag trodde att han överdrev en del. Men sen hörde man att vissa krafter inom den amerikanska regeringen i stort sett hotat med undantagstillsånd inför senatens omröstning kring krispaketet. Sen smäller CNN upp det här den tredje oktober.

Kanske inte låter så dramatiskt när man läser förklaringen varför de sätter in militära förband i USA. De ska "stödja polisen","ansvara för logistik" etc. MEN man måste förstå hur den militära apparaten fungerar. Till skillnad från polisen så jobbar militära förband alltid mot en fiendestyrka. Rent juridiskt och politiskt så ses den amerikanska befolkningen som en potentiell fiende. Ledsen att börja veckan med att bekräfta skrämselpropaganda. Men det ser ut som att en hel del tråkig skit är verklighet.

Last edited by aiwass322; 10-07-2008 at 08:11 AM. Reason: Spelling...
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2008, 11:08 AM   #2
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Aktuellt kring USA

Om ni lite lyssnat in på måndagens (08-10-06) utgåva av Alex Jones radioprogram så får ni gärna göra mig en tjänst och komma med synpunkter.

Jag är en person som framförallt drivs av fakta. Den ackumulerade summan av det man vet är underlaget för besult. Jag har en tro som lutar åt en gnostisk och medeleuropeisk variant av buddhism men är inte främmande för det hinduistiska ursprunget, minus kastsystemet. Min bakgrund är även ockult på det sättet att jag finner det troligt (har mina tvivel) att magiska system (typ Crowley/Dee/Solmon) kan vara ett sätt att med tanken ta kommunicera med "intelligenser" som existerar över vårt dimensionella plan. Men detta avsnitt av Jones show är helt på mina tvivels gräns.

David Icke gästar programmet (från ungefär mitten) och snackar om rätt "far out" grejer. Han tar upp teorier som jag tidigare hört genom Jordan Maxwell och Michael Tsarion, vilket iof inte är nytt. Men att en person som Alex Jones går igång på det och förlänger programmet är en annan grej.

Helt kort så berättar Icke att NWO i grund och botten är en djupt ockult konspiration som vars största mål är att skapa frustration, stress, dödskräck och allmänt trista känslor hos mänskligheten. Dels för att de krafter som NWO dyrkar och tillbeder lever på den mörka energin (se Makrober som Michael Tsarion snackar om, eller Bob i Twin Peaks för den delen). Samt dels för att NWO genom sadistiska ritualer frigör adrenalin och andra kemiska ämnen i kroppen på offret som de dricker som knark. Wow. Ingen lek här inte. De är Satan tydligen. Hehe.

Ser två möjligheter:

1. Det stämmer på ett eller annat sätt
2. David Icke och hans gelikar är disinformationsagenter av 33 graden.

3. Vad tror ni? Detta är en del av rörelsen här på Avalon. Vi behöver ta ställning till saken och kanske kampanja för att motverka disinfo. Snälla ge mig input ...

Last edited by aiwass322; 10-07-2008 at 11:25 AM. Reason: Spelling once again ...
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2008, 01:40 PM   #3
Metaphor
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 128
Default Re: Aktuellt kring USA

Jag har läst Icke och även sett honom på video. Har kommit till ****satsen att hans teorier framförs på ett ibland plumpt, väldigt framfusigt sätt. Han lirkar inte fram sina teorier inte minsann.
Antingen så är han:
1. helt bindgalen av för mycket ayuhuasca (halucigent té)
2. eller så är han något på spåren, men har inte lyckats sortera all info till en
tes som håller.
Jag lutar lite åt det senare då jag tror att världen vi lever i är en stor spegelsal, typ lustiga huset, helt skapad av vårt inre och våra förväntningar.
Jag tror David Icke bara inte ser skillnad på vad som är klätt i metaforer och aforismer.
Men underhållande att lyssna på är han. Lite en Konpirationsteoriernas John Cleese eller nåt
Metaphor is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2008, 01:43 PM   #4
zuni
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Aktuellt kring USA

sorry can you give a quick translation....and do you know something about the cash situation in europe........???i heard in spain each person can only withdraw 20,000 euros ......
  Reply With Quote
Old 10-07-2008, 01:45 PM   #5
zuni
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Aktuellt kring USA

oh and where is willamina (not sure of the spelling sorry)
  Reply With Quote
Old 10-07-2008, 01:56 PM   #6
Exarx
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Sweden
Posts: 44
Default Re: Aktuellt kring USA

Tydligen ett amerikanskt flygplan som blivit "nedeskorterat" av Iran. Tydligen skedde ett förhör och sedan släpptes dom. 5 Generaler och några civila.
Står lite om det i aftonbladet och även i många andra tidningar.
USA förnekar dock de uppgifterna.


Gällande Icke och Jones, ja jag tror att de är något på spåren. Dock tror jag inte att det blir lika katastrofartat som dom målar upp det. Gäller förstås att vi reagerar mot det förtryck som bankerna, regeringar och illuminati målar upp mot oss.
Exarx is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2008, 06:39 PM   #7
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Aktuellt kring USA

Ja antingen borde Icke lägga ned med de tungt tomteframkallande ämnena eller så får han skaffa lite hårdare bevis. Jones tog sig ju iof in på Bohemian Grove. Men det säger ju inte mer än att det är just teater med en kvällsbuffé av horor. Vilket i sig inte är något man vill att skattepengarna ska gå till hehe.

Men det får tankarna att snurra. Säger ingenting förrns de står vid min stugdörr med en get, knivar, kandilabra och 100 lallande riskkapitalister i KKK huvor. Som tur är har jag en bok med tunga motbesvärjelser och frammanar Max von Sydow. Han vet hur man handskas med djävulstyg.
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2008, 06:50 PM   #8
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Aktuellt kring USA

Quote:
Originally Posted by zuni View Post
sorry can you give a quick translation....and do you know something about the cash situation in europe........???i heard in spain each person can only withdraw 20,000 euros ......
Hi!
We are discussing some stuff that David Icke talked about on his appearance at the Alex Jones radio show. This thread is mainly about keeping an eye on rumours coming from the US since that´s where the NWO are hitting hard for the moment.

About the cash issue. I have no idea actually. But I know that Iceland is in real trouble. Their private banks are about to get bailed out by the state (not a federal bank). Ireland got flamed by France and Germany for doing the same thing. Today there was a great meeting with all the EU ministers of finance. They are trying to find a common solution to the problem and promise that no bank will go bankrupt.

Other news from sweden is that we are very embarassed over the fact that our minister of finanace has a pony tail and we are willing to give him half of the state treasury to cut it off.


Last edited by aiwass322; 10-07-2008 at 06:53 PM. Reason: Linked to a image the size of Jupiter
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2008, 07:02 PM   #9
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Aktuellt kring USA

Quote:
Originally Posted by Exarx View Post
Tydligen ett amerikanskt flygplan som blivit "nedeskorterat" av Iran. Tydligen skedde ett förhör och sedan släpptes dom. 5 Generaler och några civila.
Står lite om det i aftonbladet och även i många andra tidningar.
USA förnekar dock de uppgifterna.
Ja det här är skumt. Hörde först nedskjutet, sen eskorterat. Nu är det tydligen ett ungerskt plan. USA brukar iof tyckta det är pinsamt med nedskjutningar och om det var på spaning så är det ju riktig Åsa-Nisse buskis. Å andra sidan så vore det USA´s våta dröm att få ett plan nedskjutet.

Då kan Bush ta sig en fet drink, låsa in sig med Cheney och alla sina närmaste bastu polare och trycka på knappen.
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2008, 07:45 PM   #10
Metaphor
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 128
Default Re: Aktuellt kring USA

Quote:
Originally Posted by aiwass322 View Post
Hi!

Other news from sweden is that we are very embarassed over the fact that our minister of finanace has a pony tail and we are willing to give him half of the state treasury to cut it off.
It would be cool if he let his hair out though, and let it grow further. And perhaps a pair of leatherpants and an Iron Maiden Tshirt to that
Metaphor is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2008, 07:53 PM   #11
Exarx
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Sweden
Posts: 44
Default Re: Aktuellt kring USA

and to add to that, our foregin politician is a comfirmed (admitted himself) member of Bilderbergergroup. His name is Carl Bildt. He admitted it on one of our newschannel and described it as a group of people discussing political events in the world and nothing more... blatant liar he is. This was around 2005 when it was held in Canada.
Exarx is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2008, 08:53 PM   #12
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Aktuellt kring USA

Metaphor: Haha

Exarx: Really? Bildt-erberger. That one passed me totally.

Heard he bought a Mac the other day. It actually qualified as news in some papers. Another example of how anything but the essential stuff makes headlines.
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2008, 03:48 PM   #13
Exarx
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Sweden
Posts: 44
Default Re: Aktuellt kring USA

yepp, indeed he was in Canada att that Bilderberg-meeting in 2005.

you can find proof in one film, unfortnately im on my way out now for some beer, so i post it later mate.
Exarx is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2008, 04:14 PM   #14
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Aktuellt kring USA

Inga worries. Blev mest överraskad över Bildt-erberg faktumet.
Jag jobbar över och håller ställningarna. Det blir nog en bärs för mig med sen.
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 10-15-2008, 03:29 PM   #15
Supermouse
Avalon Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 2
Default Re: Aktuellt kring USA

Quote:
Originally Posted by aiwass322 View Post
Hi!
We are discussing some stuff that David Icke talked about on his appearance at the Alex Jones radio show. This thread is mainly about keeping an eye on rumours coming from the US since that´s where the NWO are hitting hard for the moment.

About the cash issue. I have no idea actually. But I know that Iceland is in real trouble. Their private banks are about to get bailed out by the state (not a federal bank). Ireland got flamed by France and Germany for doing the same thing. Today there was a great meeting with all the EU ministers of finance. They are trying to find a common solution to the problem and promise that no bank will go bankrupt.

Other news from sweden is that we are very embarassed over the fact that our minister of finanace has a pony tail and we are willing to give him half of the state treasury to cut it off.


Hahahahaha......funny! I think he also should get rid of the earring when the ponytail is removed. Allvarligt talat....hur seriös är man som finansminister med hästsvans och örhänge?

PEACE!
Supermouse is offline   Reply With Quote
Old 10-15-2008, 03:46 PM   #16
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Aktuellt kring USA

Testa det här. Håll för hästsvansen på bilden och upplev hur trovärdigheten stiger med 200%. Klart som fan man ska kunna se ut hur man vill. Men just att vara någon vuxenversion av borgerlig rebell känns lite löjligt.

Ungefär som att gå på punkspelning med en MUF pin.

Förövrigt är ju människan en nyfödd konservativ som räddats från liberalismens brännande lågor. Då har man ingen valfrihet när det gäller frisyr heller.
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 10-18-2008, 01:10 AM   #17
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Aktuellt kring USA

:mfr_ lol:

Killen på Above Top Secret säger det så roligt att man inte behöver lägga till ett utropstecken ens.

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread402454/pg1
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 10-18-2008, 12:33 PM   #18
Exarx
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Sweden
Posts: 44
Default Re: Aktuellt kring USA

håller med Aiwass..

Vi får dock tänka på att en del mer saker har hänt som motsätter sig Bush som gör att saker och ting inte kanske blir så kaotisk som de såg ut för ett tag sedan.

Bara incidenten i Iran, när Iran fick tag på USA-flyget med en del generaler men sedan släppte dom efter ett förhör stoppade nog ett otäckt krig.
Antar att Bush och hans neo-cons ville få till ett krig där.
Verkar som om fler och fler försöker motarbeta det som Illuminati, bankerna och diverse pack försöker sätta till verket.
Jag kollar med nyfikna ögon på hur de 2 kommande veckorna kommer att utveckla sig.
Exarx is offline   Reply With Quote
Old 10-24-2008, 12:50 PM   #19
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Aktuellt kring USA

Kamrater, själskamrater, vänner osv!

Det här nog det sjukaste jag sett sen jag började lägga ned tid på att följa världspolitiken och den ekonomiska utvecklingen i detalj.

Angående dagens börsdykningar och liknande så hittade jag den här länken på en Avalon tråd. Clipet innehåller en massa förutsägbar smörja fram tills klockningen 3:05. Kolla sen vad analytikern säger som skälet till skiten.

Obs! Spola till 3:05!!!!
http://www.cnbc.com/id/15840232?video=902540383&play=1

Han nämner att "bla bla bla and the Illuminati of this country" gjorde ett dåligt drag. Va?!!!! SÅ FÅR MAN VÄL INTE SÄGA I AMERIKANSK TV??
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 10-24-2008, 02:26 PM   #20
Exarx
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Sweden
Posts: 44
Default Re: Aktuellt kring USA

ja, spännande nyheter.
Han säger stort sett det du skriver förutom att han menar att vi betalar för deras misstag.
Jag upplever det som om han kritiserar dom.
Hoppas att detta blir en större nyhet och att kanske Alex Jones kan få till en intervju med honom.
Exarx is offline   Reply With Quote
Old 10-24-2008, 02:41 PM   #21
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Aktuellt kring USA

Stort steg! Alex lär ju fan sitta och gnugga nävarna åt det här just nu. HEhehe.
Det är nämns på ett stort mediebolag där man INTE använder den typen av benämningar. Man snackar om att presidenten är korkad och att Paris Hilton vek ut sig i en FORD. På sin höjd.

AboveTopSecret har uppmärksammat det så det har fått fäste.

GÖTT!
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2008, 11:54 AM   #22
ayadew
Avalon Senior Member
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 40
Default Re: Aktuellt kring USA

Quote:
Originally Posted by Supermouse View Post
Hahahahaha......funny! I think he also should get rid of the earring when the ponytail is removed. Allvarligt talat....hur seriös är man som finansminister med hästsvans och örhänge?

PEACE!
Hehe, han är ju jätteskön. Går emot konventionerna och skapar nytänkande.
Kan nästan bara komma positiva saker ur det.
ayadew is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 09:31 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Project Avalon