Go Back   Old Project Avalon Forum (ARCHIVE) > Project Avalon Forum > Global Ground Crew Networking > Europe > SWEDEN

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-06-2008, 06:00 PM   #76
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Anyone from Sweden ?

Känner till Dr. Jones (tyskt indiana jones uttal ) mycket väl. Lyssnar dagligen på honom. Ska bli intressant att se vad han grävt i under helgen. Så där är jag med.

Det jag menar är om någon varit i staterna nyligen och fått en uppfattning för vilken historia folk verkar köpa i stort. Ekonomiska crashen javisst men övriga stämningar och framförallt finns det officiella versioner som vi kanske inte snappat upp. Det är ett klassiskt sätt neutralisera disinfo....

Oops. Nu dök Söndagspecialne med Dr. Jones ned. Ska kolla in den och se om det dykt upp nåt nytt.
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2008, 07:07 PM   #77
Metaphor
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 128
Default Re: Anyone from Sweden ?

Quote:
Originally Posted by aiwass322 View Post
Känner till Dr. Jones (tyskt indiana jones uttal ) mycket väl. Lyssnar dagligen på honom. Ska bli intressant att se vad han grävt i under helgen. Så där är jag med.

Det jag menar är om någon varit i staterna nyligen och fått en uppfattning för vilken historia folk verkar köpa i stort. Ekonomiska crashen javisst men övriga stämningar och framförallt finns det officiella versioner som vi kanske inte snappat upp. Det är ett klassiskt sätt neutralisera disinfo....

Oops. Nu dök Söndagspecialne med Dr. Jones ned. Ska kolla in den och se om det dykt upp nåt nytt.
Jag kan säga att när jag var där nyligen så märktes inget av den annalkande krisen. Folk verkade tro att allt skulle vara som vanligt. Det var nästan förrädiskt lugnt.
Militärer överallt. Vill tillägga att jag var i ett tämligen välmående distrikt i en Stad byggd kring en flottbas 2 mil från Washington.

Last edited by Metaphor; 10-06-2008 at 07:09 PM.
Metaphor is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2008, 07:07 PM   #78
I_Am
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 117
Default Re: Anyone from Sweden ?

Aiwass, Metaphor - alla ni andra: Fan va ni är bra! Känns väldigt bra med den ton och välvilja som ändå finns här på Avalon. Personligen känns det så himla skönt att veta att även här i lilla Sverige finns det individer som vågar, som tänker, som vänder...

Tack för att ni finns. Tack för att ni vågar. Och får mig att våga gå vidare.

Ps. Egentligen ska man vara tacksam för att man får vara med just nu - när allt står och väger - i denna tid. just dessa år som framtiden kommer se tillbaka på och säga: det var just då som det vände, som historien skedde. ds.


pps. Tänk vad lite Jameson kan göra med en liten människa. dds.


ppps. Men mitt tack gäller i allra högsta grad. Ni som bidrar här bidrar till så himla mycket. ddds.
I_Am is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2008, 07:17 PM   #79
Metaphor
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 128
Default Re: Anyone from Sweden ?

Quote:
Originally Posted by I_Am View Post
Ps. Egentligen ska man vara tacksam för att man får vara med just nu - när allt står och väger - i denna tid. just dessa år som framtiden kommer se tillbaka på och säga: det var just då som det vände, som historien skedde. ds.


pps. Tänk vad lite Jameson kan göra med en liten människa. dds.
Tack själv! Jag har länge längtat att få uttrycka mig på svenska kring allt det här. Och som du sade, det är kul att vi finns här i lilla svedala, och inte på andra sidan jorden. Vi är utspridda lite här och där, vi som har ett "mission" ( har inte finslipat planen än )

Själv har jag en flaska Havanna club, nu firar vi att vi äntligen får skrida till verket. Vad som än händer nu, så klarar vi det.
SKål!!!
Metaphor is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2008, 07:38 PM   #80
Exarx
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Sweden
Posts: 44
Default Re: Anyone from Sweden ?

känns otroligt trevligt med ett svenskt subforum, vi kommer verkligen behöva varandra i framtiden och känns otroligt bra att vi alla har en positiv grundsyn.

En arbetskollega var nyligen i bronx och hon berättar att det var lugnt och "som vanligt" där, dock var det betydligt mer poliser än det fanns förra året hon var där.
Exarx is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2008, 07:49 PM   #81
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Anyone from Sweden ?

Tack själv I_Am. Och tack alla deltagare samt initiativtagarna till forumet. Det är extremt skönt att ha er här. Om inte det fanns så skulle dagarna var rejält mycket kärvare. Känns bra som ni säger att man iaf har pejl på vad som sker. Planerna kommer när maskerna har fallit.

Appropå behovet av lite bedövning.
Lånade lite av naturens egna mirakelmedicin av en kompis idag för att få en paus från verkligheten. Inte för att gräs är värst bra i allt för stora och konstanta mängder. Men idag behövde jag tomta till mig rejält. Ett tips när det blir för mycket.
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2008, 07:51 PM   #82
I_Am
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 117
Default Re: Anyone from Sweden ?

Skål! Kanske vi ses i norra värmland när det är dags...


Quote:
Originally Posted by Metaphor View Post

Själv har jag en flaska Havanna club, nu firar vi att vi äntligen får skrida till verket. Vad som än händer nu, så klarar vi det.
SKål!!!
I_Am is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2008, 08:00 PM   #83
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Anyone from Sweden ?

Det vore grymt!
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2008, 07:02 AM   #84
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Vill ni se en målvakt. Seee på miiiig ...

Kolla in den här killen. Han har tjänat 500 miljoner på Lehmankollapsen och man undrar vad han får för att stå där med en skam som han personligen inte är ansvarig för.

Fuld är 2000-talets Oliver North kan man säga. Riktigt kul att han nyss fick stryk på gymet. Haha. Hoppas NWO betalar ut risktillägg till sina yttersta marionetter. Länk till svensk skvallertidning
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2008, 01:52 PM   #85
Exarx
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Sweden
Posts: 44
Default Re: Anyone from Sweden ?

Det är ju fantastiskt glädjande att vi reagerar nu, vi tillåter inte alls samma saker längre. Handgripligheter är inte alltid helt fel, särskilt mot en person som denne.
Exarx is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 08:47 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Project Avalon