|
![]() |
#10 |
Avalon Senior Member
|
![]()
Ik snap je helemaal Sunny met dit verschil dat het niet gedwongen gaat maar vrijwillig om elkaar te herkennen.
Ik bedoel dus geen verplicht opgestikte gele ster en kaal geschoren hoofden. Ik zou zeggen: Laat die ouwe frustratie los en bedenk een leuk en ludiek iets waardoor we elkaar kunnen herkennen. Het ban-de-bom teken was zo iets. De mandala van de Baghwan-volgelingen idem en die doen me helemaal niet aan de tweede wereldoorlog denken. Vrijmetselaars hebben hun tekens waardoor zij elkaar herkennen. Bezoekers van een vergadering hebben hun badges. Sporters dragen het uniform van hun land of club en ga zo maar door. Ik kan me ook voorstellen dat ik een aantal mensen hier aan de grens opwacht die noodgedwongen hun huis hebben moeten verlaten. Dan is het makkelijk als je herkend wordt en een veilige plek vindt zonder eerst allerlei dingen te moeten gaan uitleggen of zonder dat er lastige vragen moeten worden gesteld of moet worden gezocht naar onderdak dat misschien niet te vinden is omdat er zo veel zijn. |
![]() |
![]() |
Tags |
hallo medelanders |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|