View Single Post
Old 10-04-2008, 06:51 PM   #3
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Det här är svårt för mig att svälta ...

Med risk för att uppfattas som defensiv så förtydligar jag min inställning till teknologi.

Vår svaga förståelse av universums mekanik leder till att vi ofta gör saker svårare för oss än vad de behöver vara. Dessutom motarbetas de genombrott som riskerar att konkurrera med "fel" branscher eller som helt enkelt inte går att tjäna pengar på.

Givetvis kommer vi nog hitta ett korrekt sätt att utfinna energi ur universum etc. Men det är en lång väg dit.

Så jag borde kanske ha sagt att "sättet vi tillämpar vår universiella förståelse" är skrattretande. Inte teknologin i sig ...

Å andra sidan så är jag fullt övertygad om att det finns sätt att med tanken manipulera den fysiska illusionen vi lever i. Ett komplement till det vi kallar teknologi är just... magi. Den fullständiga förståelsen för vårt multidimensionella universum och konsekvenserna av att kunna ta sig förbi ramarna av den "platta" 3D världen. Lite far out kanske. Men jag kryddar mitt flummiga inlägg med den klassiska tanken: "vad skulle hände om vi utnyttjade närmare 100% av vår mentala kapacitet".

Last edited by aiwass322; 10-04-2008 at 07:05 PM. Reason: Expressed my point about halfway through...
aiwass322 is offline   Reply With Quote