View Single Post
Old 09-28-2008, 03:04 PM   #18
Equalitor
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: In a farmland, Trondheim, Norway.
Posts: 17
Default Re: A Suggestion for Ground Crew Activity in Norway

Hvis noen skal kjøpe en militærleir foreslår jeg at den må ligge minst en mil unna større bebyggelse på avsidesliggende vei. For folk flest vet om militære ting rundt om og vil flykte til disse for å få bombe og [kanskje også] stråle-sikker ly hvis det er krig/planet X osv. Også tar de sjansen på at det ligger igjen noe mat der. Leirene er også dårlig beskyttet fra skudd når de bare har ståltrådgjerder [standarden], som er enkelt å klippe hull igjennom og overraske folk på natta.

Det som ville vært enklere og sikrere spør du meg, er å kjøpe et lite hus/hytte [et man må pusse opp som koster mindre] med vedfyrt steke og kokeovn, og med god matjord som ligger avsidesliggende i skog helst. Sjansen for å bli oppsøkt er nokså liten. Da er det kjempelett å sette opp en liten bunker nære huset [og på din tomt, om det er så viktig], uten at folk vet hva som foregår! Helst i tett skog den også. Etter min konstruksjon ville en slik en blitt totalt umulig å oppdage selv om man sto på den, så ingen kommer til å stille mye spørsmål. Viktig å bygge en slik bunker på sen vår, da vegetasjonen gror mye fortere over den.
Ev. kunne man prøvd å finne ei hule/grotte i fjellet rundt seg, og jobbet med den. Men slike er vanskeligere å kamuflere.

Blir spennende å se hva folk velger å gjøre.

Respekt og beundring
-Eq
Equalitor is offline   Reply With Quote