View Single Post
Old 09-28-2008, 04:28 AM   #44
Equalitor
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: In a farmland, Trondheim, Norway.
Posts: 17
Default Re: Anybody from Norway around here?

Jeg foretrekker å ha en fot i hver leir, eller nærmere sagt: Engasjement i alt, på mest mulig lovlig måte [jeg har ikke gjort noe "ulovlig" så langt da].

Det skal svært mye til før jeg skader eller dreper noen for å vokte føden min, som det ble nevnt her tidligere. Jo mer utlært jeg og mine venner er på å forberede oss og å bruke naturen, jo mindre vil vi lide hvis det blir flere år med anarki uten de selvfokuserte myndighetene vi har nå, som kan komme til å gå under jorden bokstavelig talt!
Jeg er tilnærmet Buddhistisk, jeg har stor tro på karma og Yin og Yang, så noe liv er jeg ikke villig til å ta før det er selvforsvar eller jakt det kommer til.

Jeg kan forstå at folk vil ha så lite våpen i omløp som mulig, men hvis alle prøver å holde seg hvert til sitt [for vår del ihvertfall] kan det hende vi får hjulene til å gå rundt. Folk kan lett drepe uten skytevåpen. Nesten alle har økser, hage og kjøkkenredskap de ville ha armert seg med om/når de må ha mat. Selv ei treklubbe blir dødelig i fandenivoldske hender. Det er klart jeg har lyst til å ha et overtak hvis jeg blir prøvd drept av disse, ved å prøve å skremme dem bort med den respekt-statusen skytevåpen skaper. Da blir det jeg/vi som bestemmer. For jeg regner med at jegerinnstinktet til mennesket forteller at det ikke alltid lønner seg å forhandle først. Hvis jeg da får overtaket tidlig kan jeg gi dem den maten jeg kan avse, men sende dem bort. Da har alle spart liv.
Hvis de får tak i mine våpen blir saken en annen.. La oss håpe det ikke skjer. Mén vi organiserer oss slik at vi aldri går alene på tur/jakt [vi er fire=2 grupper], en regel som alle må ha uansett i livet. Da er ikke sannsynligheten stor for dødelig konfrontasjon langt pokkers oppe i ødemarka altså, med mindre folk har blitt riv ruskende gal og angriper alt og alle på måfå.

Ønsker alle en god dag, og at dere kommer nærmere den endelige sannhet [hvilket vil si kjærlighet, for de fleste]

Last edited by Equalitor; 09-28-2008 at 11:08 PM.
Equalitor is offline   Reply With Quote